טעמים בעמקים קובי פינקלר

כתב וצילם: קובי פינקלר No Comments on טעמים בעמקים קובי פינקלר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הצבע הירוק, השתלט על כל חלקה. רמת מנשה נצבעה במרחבים של ירוק מלמטה, תכול מלמעלה ובין לבין שלל פריחה נפלאה. הרקפות תפסו כבר את מקומן ( גבעת הרקפות המיוחדת כבר מלאה בימים אלו רקפות בשלל צבעים), תכף יגיע תורן של הכלניות בשלל הצבעים: אדומות, לבנות וסגולות ( בקיבוץ דליה כבר ניתן לראותן), באביב תתחיל הפריחה של העיריוני הצהוב שפרחיו הצהובים-כתומים נישאים בצפיפות על גבעולים רחבים וגבוהים ומי שיגיע בעונה זו של השנה , וזה הכי מומלץ, יזכה לראות בפארק רמות מנשה ובנחל שלף (יובל של הדליה), את הפריחה המרהיבה. פשוט, לשבת בצל עץ הצפצפה העבות לצד המים המפכים או ללכת בין ענפי הפטל (בזהירות..) זהו טעם העמק.

 

שלף

 

אנו בלב העמקים. באחת הפינות –פארק הקרן הקיימת לישראל, רמות מנשה. בפינה אחרת, סמוכה, קיבוץ דליה הנושא את שמו בהקשר לטבע המצוי בו. מייסדי המקום שהיו בין מקימי חומה ומגדל בדליה הישנה בשנת 1939 בחרו לעצמם שם הקשור בטבע. את ביתם הראשון תוכלו לראות במגדל הדבורים הסמוך לקיבוץ.

והנה, הנה חלפה עוד שנה ופסטיבל טעמים בעמקים, חוגג שנה תשיעית. השנה, העבירו את אירועי הפסטיבל לימי חול כך שגם אנחנו, הציבור הדתי יוכל ליהנות.

 

באזור, מסעדות ובתי קפה כשרים ואנו יוצאים לדרך..

 

במושב היוגב – תערוכות קרמיקה ותכשיטים , סיורים חקלאיים במשק ורדים כולל צילום משפחתי, סיור במשק כרמל המגדלים גידולים מיוחדים (אספרגוס, חסות מיוחדים, תבלינים ועוד…), סדנאות יצירה מחומרים מהטבע, רכיבה על פני לילדים והופעות קרקס.

 

תבלינים

 

במושב ציפורי מבשלים דיאלוג, סדנאות בישול, ריש לקיש – בית בד אורגני, סיורים, הרצאות, מכירה וטעימות, דבש ציפורי, גלריות – תכשיטים, קרמיקה, יצירות בד תצוגה ומכירה ומאפיה קטנה ומקסימה.

במסגרת הפסטיבל השנה יארחו המושבים היוגב וציפורי את אירועי בתים פתוחים.

נפתח בארוחת בוקר כפרית כיאה לאזור ונקנח בשינה. בתוך העמק כמובן.

 

"זוהר בדשא" בקיבוץ דליה

 

בתוך קיבוץ דליה סמוך ליערות מנשה, עמק השלום וגבעת הרקפות, פונדק ובו 25 בקתות אירוח מעץ קסומות ורומנטיות. ארוחות כפריות, פעילות אתגרית, מגרש מיני גולף חדש ומקסים, אולמות, חדרי דיונים וטרקלין עסקים. כל זאת לצד מגע עוטף של ריחות הטבע. במקום מוגשת ארוחת בוקר עשירה וכשרה המוגשת בבופה. הבראנץ כאן, עשיר וזכה בתואר הברנץ' הטוב ביותר. המקום גם מציע מבצע של 500 ₪ לזוג כולל שובר לארוחת ערב באחת ממסעדות האזור. טלפון – 04-9897777.

 

חוות דובי-רמת מנשה

 

כדי להכיר מקרוב את רגבי האדמה, צאו לסיור מודרך על סוס. זה האחרון, מכיר כל משעול וכל פינת חמד ובהדרכת צוות החווה של דובי תכירו את השטח בצורה היפה והמיוחדת ביותר. חוות דובי היא חוות רכיבה ייחודית המשלבת פעילות משפחתית יוצאת דופן. בין הגבעות הירוקות (כבר אמרנו..) של רמות מנשה ומורדות רכס הכרמל, בין הפריחה המלבלבת והנחלים הזורמים רכיבה משפתית ייחודית מגדול ועד קטן על סוסים. הרכיבה מותאמת לכל רוכב באופן אישי ומאפשר גם לילדים בגיל 4 עד 7 לצאת לרכיבה מודרכת עם כל המשפחה, לבשל או להזמין ארוחה כשרה לאור העששיות. חוויה. טיפ: נצלו את הקופונים שהם מציעים ותחסכו הרבה כסף. 04-9895743

 

דובי

 

היוגב

 

ממרום רמת מנשה, אנו עושים דרכינו בכביש הקסום העובר בתוך עצי היער מימין ומשמאל לעמק יזרעאל ללב העמק, במושב היוגב. מקימיו אגב, הגיעו מדרום הארץ והקימו את בית אשל- אחת הנקודות הראשונות בארץ. תושבי המושב מזמינים בימים אלו לפעילות מגוונת המתאימה לכל המשפחה.

 

תחילה לטבע. זיורוז'ס

 

ורדים

בקצה המושב, חממת ורדים, בה מגדלים לא פחות מחמישים מיני ורד. בכל יום שישי מתקיים במקום סיור מודרך ללא תשלום.

כשאתם פוגשים בזר יפה, מה אתם יודעים עליו? תשובות בסיור. בנוסף לכך, מתקיים סיור בימי הפסטיבל בכל שעה עגולה – 10:00-14:00. טלפון: 04-9937578

אצל ענת ממשק כרמל- כרמל יבולים, יוצאים לשדות בכל יום שישי האחרון של החודש. שדות אספרגוס, אפונה סינית, לול של ממש והמון מרחבים. כמו כן ניתן ליהנות, לחוות ולקנות כשבמקום דוכן שנמצא במשק למכירת התוצרת היישר מהיצרן לצרכן.

 

אפונה

יוגבי העמקים – הינה מחלבה משפחתית המייצרת מוצרי חלב איכותיים מחלב פרה. המוצרים כשרים וכוללים, חלב מלא, יוגורטים, גבינות שמנת, גבינות רכות ועוד.

04-9592465 , 050-7818259

טעמנו, הרחנו ויצרנו ואנו בדרכנו למושב ציפורי, בו ההיסטוריה משתלבת בהווה, נוף, פריחה וטבע בהחלט בילוי מהנה לכל המשפחה.

 

ציפורי

 

בית הבד ריש לקיש

במושב ציפורי, הוקם לפני כעשור בית בד קטן ואקולוגי, במבנה העשוי כולו קש ובוץ. סיבוב קצר בשדות המושב מגלה עצים עתיקים בני 200 עד 1000 שנה.

משפחה לתפארת. אבי המשפחה שהגיע מווילס דרך דרום אמריקה יחד עם אשתו ושש ילדיהם הם אלו העומדים מאחורי הרעיון האקולוגי והחם הזה. "טוב שם משמן טוב" אמר קהלת ובמקרה הזה טובים השניים מן האחד.טוב השמן עד מאד וטובה גם עבודתן של איילה ואמא המופקדות על הצד התיירותי.

"קובי. די לכתוב ולצלם צא לשדה" הן שואגות אלי ואני ונכדיי ממושמעים עד להפליא יוצאים לשדה ומתחילים במסיק. נוטלים כלי וממלאים. בבית הבד של ריש לקיש סידרת פעילויות: סדנה של כבישת זיתים והפקת משחות על בסיס שמן זית ואריגה מחומרים טבעיים, או בניית בית בוץ. הסיורים כוללים יציאה בקבוצות אל המטעים ומסיקת העצים, סיור בבית הבד והסברים על אבני הריחיים, טיול בגינת הירק האורגנית והסבר על הבנייה הירוקה של בית הבד.

יש לתאם מראש, טלפון: 052-8454662/3.

 

אומנות וגלריות

 

אמא יוצרת

עמית, תרפיסטית באומנות. רעשנים סרוגים, שמיכות נעימות לתינוקות, כדורי בד, תמונות בד לחדרי ילדים ועוד. הכל נתפר ונסרג על ידי עמית ועשוי מחומרים איכותיים המתאימים לקטנטנים.

050-3278292, 077-3231124 עמית שפירא

 

ג'ני תכשיטים בעבודת יד

תכשיטים ייחודים מאבנים וקריסטלים מסברובסקי.בתאום 050-2244909, 04-6462888

 

הסטודיו של זיוה- מקדרת על אובניים בסטודיו בחצר הבית.

054-9414271, בבית 04-6562916

 

נעמה שריר רבינר עיצובים

נעמה מעצבת ומשפצת יצירות מלאות אור וצבע.

שולחנות מתקפלים,לוחות לתכשיטים,מגשי עץ,לוחות גיר של פעם,

קופסאות עתיקות, תליוני מזל ופרסות סוסים. 052-8780572, 04-6567502

 

סדנאות, סיורים, מכירת תוצרת מן המשק

 

אווה ובתיה- קונדיטוריה-,לחמי שאור בעבודת יד ממגוון של קמחים מלאים,

עוגות, עוגיות גרנולה, עוגיות מתוקות, ריבות ביתיות מתנות ושאר פינוקים. 052-3786869

 

אצלנו בחצר

 

סדנאות גיבוש צוות דרך הבישול וסדנאות בישול מקצועיות. ביחד מבשלים אוכלים ומאד נהנים. מתאים למשפחות ומקומות עבודה. ניתן לשלב יועץ ומגוון סדנאות חווייתיות .המקום סגור ומתאים לכל ימות השנה.

אורלי ארבר 04-6566402/054-4557902

 

דבש ציפורי

דבש פרחי בר איכותי ללא חימום ביקור במכון רדייה, והמחשת תהליך

רדיית דבש. 04-6567896, 052-2358033

 

צימרים ולינה כפרית

 

בוסתן ציפורי – בתי הארחה הממוקמים בינות עצי אורן,זיתים,רימונים תאנים ושיחי צבר.

הבתים בנויים בסגנון כפרי ומציעים אווירה ביתית חמה.

מתאים במיוחד למשפחות. מותאם לנכים. 077-8240224, 052-8244978

 

כפר ציפורי לינה כפרית- קוטג'ים יפים מול הגן הלאומי של ציפורי,

יושבים על גבעה המשקיפה על עמק בית נטופה, מוקפת בשמורת הטבע של ציפורי.

כשר ומתאים למשפחות גדולות. 04-6462647

 

טעמים בעמקים..

רגע? מה עם האוכל? אז יש ויש. מחירי הארוחות בבתי הקפה נעים 39-49 ₪

כשבזהר בדשא, בקיבוץ דליה בו פתחנו מציעים ברנאץ' ב- 34 ₪

מחירי הארוחות במסעדות נעים במחירים שבין 79-109 ₪ ומכולן באזור נוכל להמליץ רק על טנדוקה הכשרה.

טנדוקה – הינה מסעדת בשרים יפיפייה ואיכותית, השוכנת בלב המושבה יוקנעם, בפתחה של שמורת יערות מנשה.המסעדה מציעה תפריט מוקפד, המורכב מבשרים טריים המיושנים במקום בליווי תוספות המבוססות על ירקות משדות חקלאי עמק יזרעאל. פשוט נפלא ונותן המון, גם איכות, גם שירות וגם מיקום. לשבת באסם הישן נותן משהו להרגשה. המקום מצוי במרכז המושבה. 04-9590323

חורף בחוץ וחם בעמק. נצלו.

 

האזינו לתכנית על המפה עם קובי פינקלר:



0 תגובות